KÖPVILLKOR
Ett avtal mellan dig och tshirt.se om att använda denna webbplats och tjänster
Nedan kan tshirt.se komma att hänvisas till som (vi, vår, oss) och kund (du, dig, din).
För att få ingå avtal med Hobby Reklam AB/tshirt.se måste du vara juridiskt kapabel att ingå avtal och vara minst 18 år gammal eller ha målsmans tillåtelse. Avtal sluts först när offert är godkänd. Då förskottsbetalning är betalningssätt sluts avtal först då offert är godkänd och betalning är mottagen från dig som kund till oss på Hobby Reklam AB/Tshirt.se.
Om vi misstänker bedrägeri och/eller oberättigad användning av annans persons personuppgifter förbehåller vi oss rätten att häva ditt köp och händelsen kommer polisanmälas.
Tshirt.se reserverar sig för att eventuella fel som kan uppstå på vår hemsida, exempelvis prisuppgifter, kampanjer, rabattkoder eller produktuppgifter. Vi reserverar oss även för utförsäljning, restnotering eller utgående sortiment hos våra leverantörer. Då detta sker gör vi vårt yttersta för framtagning av likvärdig vara.
Dessa villkor gäller förutsatt att du inte är företagskund och vi förhandlat fram andra villkor.
PRISER
Priserna på vår hemsida anges exklusive moms 25%. Avgift för frakt tillkommer och varierar beroende på orderns storlek, vikt och fraktsätt. Ett kolli kostar 170-200 :- ex moms, Varubrev kostar ca 40-70:- .
Vi försöker alltid välja det leveranssätt som är billigast för dig som kund.
BETALNING
Vi erbjuder betalning via Klarna med kort, swish eller konto. Fakturabetalning och förskottsbetalning via bankgiro. Vi förbehåller oss rätten att neka kredit till både privatpersoner och företag och istället begära förskottsbetalning.
LEVERANS
Vi levererar vanligtvis våra varor med Postnord eller DHL, andra transportalternativ kan förekomma.
Det tar ca 1-3 veckor att få fram en order från det att korrektur och offert är godkänd. Vid förskottsbetalning behöver även denna mottagas innan vi börjar producera din order. I orderbekräftelsen får du information med beräknad leveransvecka. Skulle beräknad leveransvecka beräknas bli senare kontaktar vi dig.
FÖRETAGSPAKET
Tar vanligtvis 1 arbetsdag att nå fram till dig. Till vissa orter kan det ta en dag extra. För att kunna skicka företagspaket behöver ett företag vara registrerat på adressen och tydligt skyltat med företagsnamnet.
MYPACK COLLECT
Tar vanligtvis ca 1-2 arbetsdagar att nå fram och skickas till närmsta Postnord ombud. Till vissa orter kan det ta längre tid. Vilket ombud det skickas till styrs helt av postnummer du angivit till önskad leveransadress. Du blir aviserad till valt mobilnummer när och vart paketet finns att hämtas ut.
HÄMTA PÅ VÅRT LAGER I GÄLLSTAD
Du kan välja att komma och hämta din order på vårt lager i Gällstad fritt från fraktkostnad. Viktigt då att du kontaktar oss för överenskommelse angående datum för upphämtning.
KONTROLL AV GODS
Du ansvar för att kontrollera ditt gods och göra en avstämning mot medskickad följesedel vid överlämnandet. Notera synliga skador på gods vid överlämnandet och påpeka detta till transportören av varorna. Skulle godset skilja sig från vad som står på följesedeln så ska du kontakta oss snarast möjligt för att vi ska kunna avhjälpa dig.
FELAKTIG VARA
Om du upptäcker att följesedeln inte överensstämmer med innehållet eller om varorna skulle vara felaktiga ber vi dig kontakta oss omgående för reklamation. Vid godkänd reklamation ska vi utan dröjsmål eller extra kostnad för dig som kund avhjälpa felet genom omleverans. I första hand sker detta genom ersättning av vara, omleverans, prisavdrag eller hävning av köpet. Hävning av köpet är inte aktuellt förrän vi som säljare först fått möjligheten att avhjälpa felet eller leverera ny vara. För att häva köpet krävs att felet är av väsentlig betydelse och att vi borde insett detta. Det krävs också att du upptäckt felet och meddelat oss detta inom rimlig tid.
Om ett hinder uppstår i enlighet med Force Majeure som ej gör det möjligt för oss att leverera felfritt gods till dig har vi ej ersättningsskyldighet.
KONTAKTA OSS VID REKLAMATION
Du som köpare har skyldighet att meddela oss så fort du upptäcker felet och inom skälig tid meddela oss via order@tshirt.se. Vid godkänd reklamation skickar vi en returblankett till dig. Reklamerade produkter emballerar du i väl försluten förpackning och lämnar in hos närmsta Postnord ombud. Är du företagskund och har bokad upphämtning kan du även skicka tillbaka reklamationen på detta sätt.
TILLÄGG VILLKOR GÄLLANDE PRIVATPERSONER
ÅNGERRÄTT
Vi tillverkar och säljer specialtillverkade varor med tydlig personlig prägel vilket innebär att du som privatkund inte har har någon ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen.
REKLAMATION
Enligt Konsumentköplagen har du reklamationsrätt i 3 års tid efter att du mottagit varan. Du ska inom skälig tid – 2 månader från upptäckandet av felet – meddela oss om detta. Du kontaktar oss via order@tshirt.se Felet ska vara ursprungligt och funnits redan vid köpet. Bifoga bild på anledning till reklamation.
Vid godkänd reklamation står vi för returfrakt och skickar en returblankett till dig via mail. Returen lämnas in hos närmsta Postnord ombud och du ansvarar själv för att förpacka returnerade varor så att de håller för leveransen tillbaka till oss.
TVIST
Vid eventuella klagomål ber vi dig i första hand kontakta vår kundsupport på info@tshirt.se så vi har möjlighet att åtgärda felet. Om du ej är nöjd med vår hantering av ärendet och mot förmodan en tvist skulle uppstå är du välkommen att kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).